مریم و سعید و سروش و سینا زیر یک سقف

وإن یکاد الذین کفروا لیزلقونک بأبصارهم لما سمعوا الذکر ویقولون إنه لمجنون وما هو إلا ذکر للعالمین

مریم و سعید و سروش و سینا زیر یک سقف

وإن یکاد الذین کفروا لیزلقونک بأبصارهم لما سمعوا الذکر ویقولون إنه لمجنون وما هو إلا ذکر للعالمین

برای دوستان نازنینم در روابط عمومی استانداری


۱.اگر بگوییم حال کشور و استانمان از نظر شرایط اقتصادی و اجتماعی و حتی سیاسی کاملا مطلوب است کمی اغراق کرده ایم! هر چند استان فارس پس از مدتها استانداری بومی و کاربلد را به چشم خود می بیند که رگه هایی از امید برای گذر موفقیت آمیز از این شرایط نسبتا بحرانی را در دلها پدیدار کرده است. کمک به تقویت استاندار و استانداری وظیفه بدیهی تمام حامیان دولت است.

۲. یکی از بارزترین مولفه های موفقیت استانداری فارس درحال و آینده در گرو نقشی است که نیروهای انسانی توانمند آن و ارتباطات درون و برون سازمانی آنها می تواند ایفا کنند.
به طوری که استانداری فارس بدون داشتن سرمایه انسانی مسلط، باانگیزه و با روحیه، به سازمانی بیمار و غیرپویا تبدیل خواهد شد.در چند بند آینده تصمیم دارم بررسی کنم که چه عواملی موجب اثرگذاری نقش روابط عمومی در موفقیت های آتی استانداری فارس خواهد شد .

۳. یکی از وطایف روابط عمومی توجه به افراد شاغل به عنوان یک انسان که مورد احترام است تامین نیازهای مادی و معنوی او، نه به جهت این که فرد کارمند استانداری فارس است، بلکه به این دلیل که انسان ها حرمت دارند و برای خود ارزش و جایگاهی قائل هستند و افرد این احساس را بنمایند که آقای استاندار برای تامین نیازهای (کوتاه مدت و بلندمدت) آنها برنامه دارند ور تقویت درون سازمانی موثر است. در چنین حالتی تمام تلاش و کوشش خود را به کار خواهند گرفت تا بتوانند به رشد و شکوفایی استان کمک کنند؛ زیرا دیگر بین آنها و جناب استاندار مانعی وجود ندارد و موفقیت خانواده ی استانداری موفقیت آنها خواهد بود. اتفاقی که در استاتداری فارس تا حدود زیادی محقق شده است.

۴. ارتباطات و هماهنگی بین نیروی انسانی در استانداری با مردم و سایر سازمان ها و نهادها ، هم به جهت فردی و گروهی، نقش افراد شاغل در خانواده ی بزرگ استانداری را پررنگ می کند که البته ممکن است این ارتباطات به صورت رسمی و غیررسمی باشد. ارتباطات رسمی از جمله سلسله مراتب سازمانی و نقش هایی است که برای هر یک از انسان ها در سازمان تعریف شده است و ارتباطات غیررسمی از جهت نیازهایی که انسان ها به همدیگر دارند و بدون در نظر گرفتن سلسله مراتب سازمانی می توانند مشکلات خود و سازمان عرض و طویل استانداری را مورد بررسی قرار داده و راه کارهای مناسب را پیدا کنند.

۵. خودآگاهی و تلاش برای ارتقاء دانش و مهارت های افراد در مجموعه ، با توجه به پیشرفت های روز افزون علمی که هر روز و ساعت اتفاق می افتد ضروزیدبه نظر می رسد. زیرا هرچه مجموعه استانداری فارس از نیروهای انسانی کارآمد و دانش محور برخوردار باشد امور داخلی و بیرونی استان به سهولت و باسرعت انجام خواهد گرفت و قطعا کارآیی آن را در تحقق اهدافش بیشتر خواهد کرد . لازمه این کار برنامه ریزی جامع آموزشی و بررسی نیازهای آموزشی افراد و سازمان مهم استانداری فارس است.

۶. مسوولیت پذیری و پاسخگویی به جهت اینکه افراد در ارتباط با وظایفی که برای آنها تعریف شده هم در داخل مجموعه و هم خارج از آن باید پاسخگو باشند و این پاسخگویی باید با سرعت و دقت به سهولت انجام گیرد. ارائه گزارش عملکرد به رده های مختلف در داخل استانداری و خارج از آن به شهروندان فارس باید در اولویت اداره کل ارتباطات و امور بین الملل استانداری باشد. ضمن اینکه در ارائه پاسخگویی باید صداقت همواره موردنظر آنان قرار گیرد. در این صورت نگرش های مردم نسبت به استانداری مثبت و جایگاه سازمانی آن نیز در اذهان عمومی تقویت خواهد شد و این یکی از اساسی ترین نقش هایی است که هر کدام از افراد شاغل می تواند در استانداری فارس ایفا نمایند.

۷. شان رسانه استانداری بالاتر از انتشار تصویر یک ویدیو کنفرانس  و سطح تصمیمات و گزارشها باید بالاتر از انتشار تصویر شیرینی پخش کردن برای کودکان توسط استاندار عزیز و شریف باشد. نازل کردن سطح رسانه استانداری و ارائه چنین جلوه هایی به هیچ وجه سودمند نخواهد بود.

۸. وظیفه روابط عمومی کاملا مشخص است. هر گونه تلاش برای ورود روابط عمومی به حوزه های نامرتبط و ارتباطات فرامسئولیتی به تضعیف و مخدوش شدن وجهه ی استانداری ، استاندار محترم و در نهایت دولت خواهد انجامید. مصداقی برای این مورد وجود ندارد اما به مثابه بیدارباشی برای دوستان عزیزم در روابط عمومی استانداری می باشد.

نهم دی ماه  ۱۳۹۸

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد