مریم و سعید و سروش و سینا زیر یک سقف

وإن یکاد الذین کفروا لیزلقونک بأبصارهم لما سمعوا الذکر ویقولون إنه لمجنون وما هو إلا ذکر للعالمین

مریم و سعید و سروش و سینا زیر یک سقف

وإن یکاد الذین کفروا لیزلقونک بأبصارهم لما سمعوا الذکر ویقولون إنه لمجنون وما هو إلا ذکر للعالمین

چند خبر از دنیای سیاست به خصوص برکناری مشایی به دستور رهبری!

فرمان رهبر انقلاب به احمدی نژاد درباره برکناری مشایی منتشر شد  

ترک جلسه هیأت دولت در اعتراض به ریاست مشایی 

جوانفکر: رهبری درباره مشایی حکمی نداده اند

ممنوع‌التصویر شدن خادم درتلویزیون  

 فرمان رهبر انقلاب به احمدی نژاد درباره برکناری مشایی منتشر شد
این نامه در حالی منتشر شد که چندین روز از تاریخ مرقوم شدن آن توسط رهبر انقلاب می‏گذرد و در نهایت نیز حکم رحیم مشایی ابطال و عزل نشد.
فرمان رهبر معظم انقلاب خطاب به رئیس جمهور درباره عزل اسفندیار رحیم مشایی منتشر شد.
هر چند به نظر بنده یک سیاست از پیش طراحی شده برای نشان دادن نفوذ رهبری است !)
به گزارش خبرنگار تابناک و به نقل از وب سایت رهبر انقلاب، در پی انتصاب مشایی به عنوان معاون اول رییس جمهور مقام معظم رهبری نامه‌ایی به رییس جمهور صادر کرد.

متن کامل این نامه بدین شرح است:

"بسمه تعالی

جناب آقای دکتر احمدی نژاد-ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیت، انتصاب جناب آقای اسفندیار رحیم مشایی به معاونت رییس جمهور بر خلاف مصلحت جنابعالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی میان علاقمندان به شماست.

لازم است انتصاب مزبور ملغی و کان لم یکن اعلام گردد.

سید علی خامنه‌ای
88/4/27 "

این نامه در حالی منتشر شد که چندین روز از تاریخ مرقوم شدن آن توسط رهبر انقلاب می‏گذرد و در نهایت نیز حکم رحیم مشایی ابطال و  عزل نشد و آنگونه که دستیار ارشد احمدی‏نژاد اعلام کرد، مشایی کناره‏گیری کرد.
 
مگر مسئولیت اعلام نظر و حکم مقام معظم رهبری با نایب رییس مجلس یا امام جمعه است؟ مقام معظم رهبری در صورت صلاحدید، شخصا یا دفترشان نسبت به موضوع خاصی اعلام نظر خواهند کرد و وقتی اعلام نظری صورت نگرفته است افراد مدعی با تمسک به کدام سند و مدرک چنین ادعایی را در مورد آقای مشایی مطرح می‌کنند؟
علی اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی رییس‌جمهور، اظهارداشت:« آقای احمدی‌نژاد بازوی توانای رهبری برای خدمت به اهداف متعالی مردم و نظام اسلامی است، اما بعضی‌ها درصدد شکستن این بازوی توانا و کارآمد هستند.»


به گزارش ایسنا جوانفکر افزود:« درمیان مخالفان انتصاب آقای مشایی کسانی وجود دارند که بودن آقای مشایی در این سمت برای آن‌ها اهمیتی ندارد، بلکه هدف آن‌ها درهم شکستن اراده رییس‌جمهور است. به تجربه اثبات شده است که رییس‌جمهور و دولت آقای احمدی‌نژاد تابع اوامر رهبری هستند و در صورتی که رهبری حکمی صادر کنند، قطعا از آن تبعیت خواهد شد.»

وی ادامه داد:« بین مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور مکاتبات، مشاورات و رایزنی‌های زیادی صورت می‌گیرد و عجیب است که برخی بدون اطلاع از متن مکاتبات درصدد القای نظر خاص خود تحت عنوان نظر رهبری هستند. مگر مسئولیت اعلام نظر و حکم مقام معظم رهبری با نایب رییس مجلس یا امام جمعه است؟ مقام معظم رهبری در صورت صلاحدید، شخصا یا دفترشان نسبت به موضوع خاصی اعلام نظر خواهند کرد و وقتی اعلام نظری صورت نگرفته است افراد مدعی با تمسک به کدام سند و مدرک چنین ادعایی را در مورد آقای مشایی مطرح می‌کنند؟»

وی تاکید کرد: « اگر نظر رهبری چنین باشد در تعامل، همفکری و مشاورت میان رهبر معظم انقلاب و رییس‌جمهور آن موضوع مدیریت خواهد شد.»

وی بار دیگر تاکید کرد که شخص احمدی‌نژاد و دولت وی تابع اوامر رهبری هستند و افزود: تبعیت معنا و مفهوم روشنی دارد و نمی‌شود جلوتر با عقب‌تر از رهبری حرکت کرد و مدعی تبعیت از رهبری شد. برخی می‌خواهند به اسم تبعیت از رهبری خواست و نظر خود را به دیگران تحمیل کنند. 

نظر رهبر انقلاب برای کنارگذاشتن مشایی

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتصاب رحیم مشایی به عنوان معاون اول رییس‌جمهور، در گفتگو با ایسنا تاکید کرد: حذف رحیم مشایی از سمت‌های کلیدی و معاونت‌های رییس‌جمهور تصمیم استراتژیک نظام است. نظر مقام معظم رهبری نیز مبنی بر کنار گذاشتن آقای رحیم مشایی از سمت‌های معاونت ریاست جمهور کتبا به رییس‌جمهور ابلاغ گردیده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاکید کرد: باید بدون کمترین درنگ، حکم عزل و یا قبول استعفای مشایی توسط ریاست جمهور اعلام شود.

وی این مساله را مطالبه‌ جدی رهبر انقلاب و خواست اکثریت قاطع نمایندگان مجلس دانست و تصریح کرد: این خواسته در احترام به نظر رهبر معظم انقلاب و در قدرشناسی از نگاه علما و مراجع تقلید، چند ماه قبل از رییس‌جمهور درخواست شد و امروز نیز به طور جدی و موکد در دستور کار نمایندگان مردم در مجلس است.

نماینده مردم قزوین با بیان این‌که باید در اطاعت از نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، احترام به مراجع عظام و در پاسخ مثبت به نگاه قاطع مجلس شورای اسلامی نسبت به قبول استعفا و یا عزل رحیم مشایی اقدام شود، یادآور شد: باید در یک تعامل منطقی، عقلانی، اخلاقی و قانون‌مدار همان طور که در بیانات رهبر معظم انقلاب در روز بعثت پیامبر اکرم(ص) تبیین گردید، برای انتخاب مدیران ارشد نظام و فراهم آوردن زمینه‌ی افزایش کارآیی نظام جمهوری اسلامی، تلاش نمود.

همچنین احمد توکلی، ضمن تائید قطعی بودن نظر رهبری انقلاب دربرکناری مشائی از معاونت اول دولت دهم ، به مهر گفت: علاوه بر این، در ابلاغ نظر رهبری بر بکار نگرفتن مشائی در پست ها و معاونت های کلیدی مجموعه کابینه دهم نیز تاکید شده است.

دکتر احمد توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: ابلاغ کتبی نظر رهبرمعظم انقلاب به احمدی نژاد در روز شنبه برای لغو حکم اسفندیار رحیم مشائی از معاون اولی دولت قطعی است.

نماینده مردم تهران با اشاره به صحبتهای اخیر مجتبی هاشمی ثمره و برخی مشاوران احمدی نژاد مبنی بر عدم تجدید نظر در انتصاب مشائی ، یادآور شد: صحبتهای هاشمی ثمره همانند اظهار نظر وی درباره مسئله انفکاک غیرقانونی سازمان حج وزیارت از سازمان اوقاف والحاق آن به سازمان میراث فرهنگی وگردشگری است، که ابتدا تکذیب می نمود ولی بعد از اینکه ری شهری نماینده مقام معظم رهبری در خصوص غیرقانونی بودن این مسئله مصاحبه نمود، غیرقانونی بودن آن را تائید کرد.  
ثمره: مشایی به من گفت معاون اول نیست
دستیار ارشد رئیس جمهوری به نقل از اسفندیار رحیم مشایی اعلام کرد که وی با توجه به حکم مقام معظم رهبری خود را معاون اول رئیس جمهوری نمی داند.

مهندس سید مجتبی ثمره هاشمی در گفتگو با شبکه "ایران" تصریح کرد : جناب آقای رحیم مشایی دقایقی پس از انتشار نامه مقام معظم رهبری در گفتگو با اینجانب به صراحت اظهارداشت که من خود را تابع مطلق حکم مقام معظم رهبری می دانم و ذره ای در این زمینه تردید به خود راه نمی دهم.

ثمره هاشمی افزود : رحیم مشایی تاکید دارد که به عنوان سرباز نظام و انقلاب ، در هر کجا که باشد خود را خدمتگذار ملت می داند. 
در پی انتشار نامه مقام معظم رهبری به رییس‌جمهور درخصوص ضرورت برکناری آقای مشایی از معاون اولی رییس جمهور، اسفندیار رحیم مشایی از این پست کناره‌گیری کرد.

به گزارش ایسنا،‌ متن اطلاعیه کناره‌گیری مشایی به این شرح است.

بسمه تعالی

اینجانب بعد از دستور مقام معظم رهبری خود را معاون اول رییس جمهور نمی‌دانم و به عنوان یک سرباز ولایی در هر کجا که بتوانم به مردم عزیز کشور خدمت خواهم کرد.

اسفندیار رحیم‌مشایی
سایت حامی دولت: ترک جلسه هیأت دولت در اعتراض به ریاست مشایی
سایت جهان نیوز جزئیات بیشتری از ترک جلسه چهارشنبه هیأت دولت از سوی وزرا منتشر کرد.
جهان نیوز نوشت:
پس از آنکه در جلسه روز گذشته هیات دولت اکثریت وزیران به انتقاد از احمدی‌نژاد در صدور حکم معاون اولی برای مشایی پرداختند، رئیس جمهور اعلام می‌کند که به این شبهه‌ها پاسخ خواهد داد. در همین حال به دلیل بالا گرفتن جو انتقادی علیه مشایی و فضای متشنج هیات دولت، سبب می‌شود تا احمدی نژاد تنفسی چند دقیقه‌ای را برای ادامه جلسه هیات دولت به وزرا اعلام کند.

پس از بازگشت از تنفس در حالی که وزرا و دیگر اعضای هیات دولت منتظر شفاف سازی احمدی نژاد و پاسخ شنیدن از چرایی تعلل وی در برکناری مشایی بودند، به ناگاه در کمال تعجب مشاهده می‌کنند که احمدی نژاد جلسه هیات دولت را ترک کرده و ریاست جلسه را به رحیم مشایی به عنوان معاون اول خود سپرده است و با این کار به وزرای منتقد مشایی پاسخی عملی درباره کیفیت حمایتش از مشایی داده است.

این در حالی است که وزرای کابینه نهم با مشاهده چنین اقدام توهین آمیزی، در اقدامی هماهنگ دست به ترک جلسه هیات وزیران زده و موجبات ریاست مشایی بر صندلی‌های خالی را پدید می‌آورند.
وی در پایان متذکر شد: به نظر می رسد که هم اکنون شرایطی بوجود آمده است که بایستی توجه بیشتری به این موضوع می شد. 
ممنوع‌التصویر شدن خادم درتلویزیون  
"یکی از تصمیم‌گیران دوربین صداوسیما مستقر در سالن گفته با تو مصاحبه نکنند چون هفته گذشته در نمازجمعه به امامت آقای هاشمی حضور داشته‌ای و عکست را در سایتها دیده"»!امیر رضا خادم نماینده سابق مجلس شورای اسلامی طی مطلبی در وبلاگ شخصی‌اش، از ممنوع‌التصویر شدن خود درتلویزیون خبر داد.
وی در مطلبی با اشاره به حضورش در محل برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نوشته‌است:
در حاشیه این رقابت‌ها مثل بسیاری جاها که می‌روم، دعوت شدم تا برای مصاحبه تلویزیونی در خصوص این رقابت‌ها بروم بیرون از سالن اصلی. گفتم چند دقیقه دیگر می‌آیم.
بعد از گذشت چند دقیقه زمانی که قرائت یکی از قاریان تمام شد رفتم بیرون و از چند تا از خبرگزاری‌ها و غرفه‌های حاضر درنمایشگاه جانبی مسابقات دیدن کردم وبا آنها هم مصاحبه‌ای داشتم.در بین بازدیدی که از غرفه‌های گوناگون داشتم، یکی از دوستانم دم گوشم گفت: "یکی از تصمیم‌گیران دوربین صداوسیما مستقر در سالن گفته با تو مصاحبه نکنند چون هفته گذشته در نمازجمعه به امامت آقای هاشمی حضور داشته‌ای و عکست را در سایتها دیده"»!
حقیقتش این که اولاً نمی‌دونستم رفتن به نمازجمعه هم گاهی خوب و گاهی بد شده و ثانیاً شاید زیاد هم برای من حیاتی نباشد مصاحبه کردن در مقابل دوربین یک برنامه آن هم به اتهام رفتن به نمازجمعه و یا رای دادن به یکی از کاندیداهای مورد تایید شورای نگهبان! اما نگران کننده خواهد بود که چنین مسئله‌ای در رسانه ملی واقعیت داشته باشه و آنچه برای خودم اتفاق افتاد و یا در نشریات نوشته شده بود که با فعالیت بیش از ۲۰۰ هنرمند در برنامه‌های صدا و سیما مخالفت شده، واقعیت داشته باشد.
من در طول ۴ سال فعالیتم در مجلس هفتم صادقانه باید بگم در مراودات کاری که با مهندس ضرغامی داشتم، رئیس رسانه ملی رو فردی دیدم که خیلی تلاش داشت صدا و سیما در منظر عموم رسانه‌ای مستقل و فراجناحی و تنها در مسیر نظام و رهبری معرفی کند و به همین خاطر اتفاقاتی که دراین مدت دیده می‌شود و شنیده، با مدیریتی که من از ضرغامی شناختم همخوانی ندارد و بسیار تعجب آور است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد