مریم و سعید و سروش و سینا زیر یک سقف

وإن یکاد الذین کفروا لیزلقونک بأبصارهم لما سمعوا الذکر ویقولون إنه لمجنون وما هو إلا ذکر للعالمین

مریم و سعید و سروش و سینا زیر یک سقف

وإن یکاد الذین کفروا لیزلقونک بأبصارهم لما سمعوا الذکر ویقولون إنه لمجنون وما هو إلا ذکر للعالمین

مرا ببخش....

شاید 

باید 

بیشتر 

هوایت  

را  

داشته  

باشم  

مریم . 

 

 

مریم بانو......

درآوردن کیسه صفرا ضرری ندارد؟


درآوردن کیسه صفرا آخرین راه درمان بیماری کیسه صفرا است، اما ممکن است بعد از درآوردن آن با عمل جراحی، عوارضی ایجاد شوند. در این مطلب این عوارض را گفته ایم.


درآوردن کیسه صفرا با عمل جراحی

کیسه صفرا یک عضو مهم از دستگاه گوارشی بدن است. درد کیسه صفرا می تواند در اثر عفونت و التهاب آن ایجاد شود.

 

سنگ کیسه صفرا و پارگی کیسه صفرا از بیماری های مهم کیسه صفرا هستند.

 

سی تی اسکن و سونوگرافی از جمله روش هایی هستند که برای شناخت بیماری های کیسه صفرا به کار می روند.

   ادامه مطلب ...

سیروز کبدی

سیروز کبدی(به انگلیسی: Alcoholic liver) یا التهاب شدید کبد از نظر آسیب‌شناسی (پاتولوژی) خصوصیات معینی دارد که با طیفی از نمودهای بالینی مشخص همراه است. پارانشیم کبد یک ضایعه مزمن غیر قابل برگشت را نشان می‌دهد. ابن ضایعات ناشی از بافت‌مردگی (نکروز) سلول‌های کبدی، کلاپس شبکه حمایتی رتیکولی و بنابر این رسوب بافت همبند، تغییر شکل بستر رگ‌ها و بازسازی ندولی پارانشیم باقی‌مانده کبد هستند. این روند پاتولوژیک یک مسیر نهایی شایع در انواع بسیاری از آسیب‌های کبدی مزمن می‌باشد. تظاهرات بالینی سیروز بجای اینکه نتیجه علت بیماری کبدی باشند اغلب نشان‌دهنده شدت صدمه کبدی می‌باشند.

فیبروز و تغییر شکل عروقی سبب افزایش فشار ورید پورت و عوارض آن از قبیل واریس‌های گوارشی و بزرگی طحال می‌باشد. آسیت و انسفالوپاتی کبدی ناشی از بی کفایتی سلول‌های کبدی و فشار بالای پورت می‌باشد. انواع سیروز را می‌توان بر اساس ترکیبی از علل و خصوصیات معین مورفولوژیک مانند میکروندولار و ماکروندولار تقسیم بندی کرد. انواع سیروز عبارتند از:

۱-الکلی

۲-کریپتوژنیک و متعاقب ویروسی یا پس از نکروز

۳-صفراوی

۴-قلبی

۵-سوخت‌وسازی {ارثی و دارویی}

۶-متفرقه

ادامه مطلب ...

تقدیم تو باد ...


این گلدان  تقدیم تو باد


...

می گویم نا گفته ها را روزی...


.

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

نگران خودمم که ....

کلی وقته نگران خودمم

نگران مرمیم که تموم مودهاش عوض شده

حالا خوب یا بدشو نمی دونم

مریم که میاد روی خط اما

دست و دلش به پست گذاشتن نمیره ....


و یا حتی اون چیزهایی که براش مهم بود دیگه نیست ...


علاقه مندی هاش

سرگرمی هاش

همه چیزش عوض شده

به خیلی چیزها دیگه اهمیت نمی ده

3 هفته 12-13 تا مهمونی و دوره همی

فامیلی رفته فقط

با 2 تا پیرهن و یه شلوار

.....

نگاه به پشت سر میکنه و میبینه

این همه مدت یه شال سرم بوده

دیگه برام مهم نیست

این مسائل


همه چیزم عوض شده

دیگه چیزهای دیگه میبینم

چیزهای دیگه توی دهنم ه

شاید هدفهای بلند تری هست

شاید هم ...

نمی دونم


خیلی چیزها که مهم بودند

الان نیستند ..

خیلی چیزها رو اصلا نمی بینم

و برعکس کلی مسائل

دیگه مدام توی ذهنم رژه میرن....


خلاصه که یکی دیگه شدم

هم خوبه و هم بد


حرف خیلی هست

اما شاید از جنس نگفتن!!


یا حق...


خونه ای بی زن نشه وبلاگه گرد و خاک گرفته ..باید خونه تکونی بشه ....





گدا اگر همه عالم بدو دهند گداست

جمال در نظر و شوق همچنان باقی
گدا اگر همه عالم بدو دهند گداست

just to u...

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

برف.....

برف می بارد

برف می بارد


کسی در دلم

دانه ی امید می کارد.....

علت دعواهای زن و شوهری+ پیشگیری

این مبحث به عوامل وقوع این مشاجرات و راه های پیشگیری از آن اختصاص یافته است.

به گزارش افکارنیوز، اختلاف و تفاوت، موضوعی است که در بین تمام زوج ها در هر سن و فرهنگی حتی زوج های خوشبخت وجود دارد و علت عمده آن، تفاوت های فردی و شخصیتی افراد با یکدیگر است. با این وجود مشاهده می کنیم که در برخی از روابط زناشویی، این اختلافات به خوبی حل و فصل می شوند و در برخی دیگر از روابط، این اختلافات به راحتی تبدیل به بحران هایی بزرگ شده که منجر به بحث و مشاجره و حتی جذایی زوجین می شود. این مبحث به عوامل وقوع این مشاجرات و راه های پیشگیری از آن اختصاص یافته است.

چرا دعوا می کنید؟


ـ زوج ها همواره باید با هم راجع به اختلافات احساسات و مشکلات شان گفتگو کنند و به دنبال راه حل صحیح بگردند، نه اینکه به محض مواجه شدن با مشکل، اختلاف و ناراحتی، شروع به بدگویی، ناسزا گفتن و تهمت زدن به یکدیگر کنند.

ـ اغلب دعواهای زن و شوهرها به این دلیل پیش می آید که آنها فاقد مهارت های ارتباطی هستند و قادر نیستند خودشان را به جای طرف مقابل قرار دهند. به همین دلیل اختلاف به جروبحث کشیده می شود و این مسئله به مرور رابطه عاطفی بین زوجین را از بین می برد.

ـ از تخلیه احساسات منفی خود در هنگام گفتگو و بحث اجتناب کنید. این کار نه تنها مشکلی را حل نمی کند، بلکه موجب ایجاد تنفر و از بین رفتن احترام متقابل خواهد شد.

ـ سوءتفاهم ها و مشکلات، نه تنها با مشاجره حل نمی شود، بلکه شدیدتر خواهد شد و مشکلی بر مشکلات دیگر اضافه می کند. مشاجره فقط باعث می شود که شما تحت تاثیر هیجانات منفی زودگذر قرار بگیرید و نتوانید مشکل اصلی را بیان کنید.

ـ انتقاد، نشانه صداقت طرف مقابل است و می تواند ما را به سمت عملکردی بهتر راهنمایی کند. انتقاد می تواند فرصتی برای پیشرفت باشد.

ـ بهانه تراشی به معنای قبول نکردن مسئولیت مشکل است. وقتی انتقاد سازنده ای از ما می شود، ما با بهانه تراشی از زیر بار مسئولیت رهایی پیدا می کنیم و این به معنای حل کردن مشکل نیست. در واقع فقط فرار از این روش در کوتاه مدت جواب می دهد ولی در بلند مدت بسیار عذاب آور است.

قصه از کجا شروع شد؟


غالباً دعوای بین زن و شوهر ما از علل و عوامل گوناگونی ناشی می شود و در تمام روابط و زندگی ها بیش از یک بار رخ می دهد. با این وجود برای برخی از زوجین مشاجرات به حدی فرسایشی است که به مرور موجب کاهش علاقه بین آنها می شود. همان طور که اشاره شد؛ مشاجرات، ناشی از اختلافات و تفاوت ها است که به طور کلی، تفاوت در دیدگاه های بین زن و شوهرها عامل اصلی مشاجرات است. این تفاوت ها در تربیت، فرهنگ و... سطح اجتماعی، اقتصادی و اعتقادی خانواده زن و مرد و در پی آن تفاوت انتظارات زوجین از ازدواج و زندگی مشترک است.

در گذشته روانشناسان سعی در ریشه یابی اختلافات زوجین و بررسی نوع تفاوت ها داشتند اما امروزه بحث تازه ای مطرح شده که راهکارهای ارائه شده از سوی مشاوران خانواده و روانشناسان در راستای این برنامه جدید قرار دارد.

پول زیاد، دورافتادگی همسران و...

یکی از چالش برانگیزترین مسائل امروز جامعه ما، ازدواج های سست بنیانی است که بسیار زودتر از آنچه که بتوان تصور کرد به بن بست روابط عاطفی، طلاق عاطفی و شاید طلاق رسمی و قانونی محکوم می شود. روانشناسان، جامعه شناسان و حقوقدانان، عوامل بسیاری را در طلاق زود هنگام عاطفی یا رسمی موثر دانسته اند که بعضی از آنها به شدت با هم تناقض دارند؛ از جمله، سن دختر و پسر که در بعضی از پژوهش ها سن کم و در بعضی دیگر سن بالا در هنگام ازداوج به عنوان عامل اصلی ناسازگاری ذکر شده است یا مثلاً میزان درآمد مرد خانواده که در پاره ای از موارد کمبود درآمد و عدم برآورده ساختن نیازهای زن به عنوان عامل اختلاف ذکر شده است. در بعضی از گزارش ها نیز درآمد و پول زیاد را عامل فساد و انحراف زن و شوهر و دور شدن آنان از یکدیگر دانسته اند. تولد زود هنگام فرزند نیز توسط بسیاری از همسران عامل بی توجهی آنان به یکدیگر ذکر شده است. بعضی نیز نداشتن فرزند و اجتناب از زود مادر شدن یا پدر شدن همسر را دلیل اختلاف می دانند.