مریم و سعید و سروش و سینا زیر یک سقف

وإن یکاد الذین کفروا لیزلقونک بأبصارهم لما سمعوا الذکر ویقولون إنه لمجنون وما هو إلا ذکر للعالمین

مریم و سعید و سروش و سینا زیر یک سقف

وإن یکاد الذین کفروا لیزلقونک بأبصارهم لما سمعوا الذکر ویقولون إنه لمجنون وما هو إلا ذکر للعالمین

ترویج بی لیاقتی در سطح ملی از وبلاگ امید ۲۰

در یک کشور فرضی و در یکی از ادارات دولتی تصمیمی مبنی بر احداث سایبان در پارکینگ خودرو گرفته شده و آگهی مناقصه منتشر گردید . نمایندگان سه شرکت ، داوطلب اجرای پروژه شده و به ترتیب پیشنهادات زیر را برای انجام کار ارائه دادند

نماینده شرکت کره ای با دوربین مخصوص و لپ تاپ به محوطه پارکینگ آمد و پس از انجام ارزیابیها و محاسبات بسیار دقیق مبلغ پیشنهادی خود را به میزان ده میلیون واحد پول آن کشور فرضی ارائه داد . او در پیش فاکتور خود ، ریز هزینه های عملیات را بدین منوال درج کرد بود : پنج میلیون برای مصالح ، چهار میلیون برای دستمزد کارگران و یک میلیون برای سود شرکت

نماینده شرکت چینی با یک عدد متر ساده ، طول و عرض و ارتفاع آن محل را اندازه گرفته و سپس با ماشین حساب چند تا دگمه را فشار داده و مبلغ هفت میلیون را پیشنهاد کرد . ریز فاکتور پیشنهاد او بدین شرح بود : سه میلیون مصالح ، سه میلیون دستمزد کارگران و یک میلیون برای سود شرکت

نماینده شرکت داخلی با اتکا به یک پشتیبان پا پیش گذاشت و بدون مقدمه و انجام هیچگونه محاسبه و اندازه گیری مبلغ دویست هفتاد میلیون را پیشنهاد کرد . بعد از باز شدن پاکات پیشنهاد شرکت های خارجی متوجه شد که یک صفر اشتباه تایپیست بود و پیشنهاد او بیست و هفت میلیون است .

پس از تلاش فراوان و امتناع او از افشاء دانش فنی شرکتش ریز هزینه های او به این قرار بود : ده میلیون بابت سود حاصل از صرفه جوئی ارزی ، ده میلیون بابت تعرفه گمرکی و حمایت از صنایع و شرکتهای داخلی ، هفت میلیون بابت پرداخت به شرکت چینی جهت انجام کار . با تصمیم مسئولین تدارکات و با ذکر مصلحت برای حمایت از صنایع داخلی ، او برنده مناقصه شد !!

راستی کسی تا بحال گفته چه موقع یارانه ای که مردم به دولت به شکل تعرفه های گمرکی و حمایت از مصرف کننده، و به صنایع داخلی بابت خود کفائی می پردازند، باید قطع شود؟

اگر کسی ادعا کند ، این تعرفه ها بابت رشد صنعت ملی میشود ، لطفا بفرماید این چندین هزار میلیارد تعرفه ای که از ورود خودرو گرفته میشود ، چقدر موجب رشد ایران خودرو و عدم وابستگی کشور شده ؟

آیا میدانید به عنوان مثال تولیدات ایران خود رو بجای مصرف ۶ لیتر بنزین در صد کیلومتر که از مشخصات یک خودرو ارزان قیمت خارجی است حداقل دوازده لیتر بنزین در صد کیلومتر مصرف میکنند ، که ضمن اتلاف سرمایه صاحب خودرو موجب آلودگی هوا و تبدیل ایران به بزرگترین وارد کننده بنزین منطقه میشود….

آقای دکتر دمینگ در یکی از سخنرانیهایش در ایالات متحده میگوید: “در راستای حمایت از صنایع و تولیدات داخلی و به جای پرداختن به مقوله اساسی کیفیت ، اگر بخواهیم صرفا به تصویب مقررات سفت و سخت و بستن تعرفه های سنگین گمرگی بسنده کنیم ، نتیجه ای نخواهد داشت مگر ترویج بی لیاقتی در سطح ملی ………”

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد