مریم و سعید و سروش و سینا زیر یک سقف

وإن یکاد الذین کفروا لیزلقونک بأبصارهم لما سمعوا الذکر ویقولون إنه لمجنون وما هو إلا ذکر للعالمین

مریم و سعید و سروش و سینا زیر یک سقف

وإن یکاد الذین کفروا لیزلقونک بأبصارهم لما سمعوا الذکر ویقولون إنه لمجنون وما هو إلا ذکر للعالمین

باشد که.....

امروز. یه جایی خوندم که عادات بد

در ما انسانها میتواند در مدت

۲۱ روز مراقبه ی مدام از بین برود


و از آنجایی که من به دنیای مجازی

متاسفانه چند ماهیست به شدت

اعتیاد پیدا کردم دااادااااش!!!!


تصمیم گرفتم از فردا أین مراقبه 

رو در مورد خودم شروع کنم و هر 

روز چند ساعت خودم رو محروم کنم 

از این فضا....


باشد که موفق شویم و رستگار.

انشالله......



نظرات 1 + ارسال نظر
احسان دوشنبه 15 آبان‌ماه سال 1396 ساعت 23:51 http://filesshop.blogsky.com

سلام

البته که باید حواسمون باشه که ما عادات رو به خاطر اینکه یه پاداشی در ازای انجام دادنشون بهمون میرسه، انجام میدیم.

مثلا استفاده از فضای مجازی میتونه خیلی راحت ادمو سرگرم کنه که میشه پاداش این عادت و مغزمون به خاطر اینکه به این پاداش برسه، عادات رو شکل میده و ما رو توی یه چرخه عادت میندازه.

یه چرخه عادت از 3 عنصر تشکیل شده : سرنخ، روتین، پاداش

برای اینکه یه عادت رو انجام ندیم، نمیشه اون کار رو کلا حذف کرد بلکه باید با یه چیز دیگه جایگزین بشه.

مثلا ادم گوشی رو میبینه و این میشه سرنخ. بعد مغز پاداش استفاده از اون رو تصور میکنه و میره که انجامش بده.

پس برای اینکه یه عادت خیلی خوب و موفق عوض شه، باید سرنخهای عادت قبلی رو به یه روتین جدید وصل کرد. از طرف دیگه، پاداش مناسبی هم براش در نظر گرفت تا مغز به انجامش راغب بشه.

کتاب قدرت عادت، چارلز داهیگ

سلام
سپاس فراوان از توضیحات جامع و کامل شما دوست عزیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد